Now Reading:

5+1 σημεία για το μαθητικό κίνημα και την 6η Δεκέμβρη

1. Είναι δεδομένο ότι βρισκόμαστε εν μέσω μιας διαδικασίας που εθνικιστικές και φασιστικές δυνάμεις προσπαθούν να εμφανιστούν μαζικά στο προσκήνιο. Ξεκινώντας από τα συλλαλητήρια στις 4 Φλεβάρη ψάχνουν τρόπο να εκμεταλλευτούν τη συμφωνία των Πρεσπών για να διαχύσουν ρητορεία μίσους. Η ίδια η Χρυσή Αυγή βρίσκει οξυγόνο μέσα από αυτή την κίνηση, ενώ είχε πιεστεί έντονα την προηγούμενη περίοδο από το αντιφασιστικό κίνημα και τις εξελίξεις της δίκης. Ωστόσο, το ναζιστικό κόμμα έχει άξιους συμπαραστάτες. ΜΜΕ, κύκλοι της άρχουσας τάξης και νεοσύστατες φασιστικές συμμορίες δουλεύουν από κοινού σε αυτή τη στροφή. Η Νέα Δημοκρατία έχει κάνει ανοιχτή ακροδεξιά στροφή ενώ συνδικαλιστές της δεν δίστασαν να χρησιμοποιήσουν λόγια χρυσαυγίτη βουλευτή σε ανακοίνωση τους. Ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να εκμεταλλευτεί αυτή την κατάσταση για να υποκριθεί το αντιφασιστικό κόμμα. Είναι όμως αυτοί, Κυβέρνηση και κόμμα μαζί, που χαριεντίζονταν με τη Χρυσή Αυγή στην Κω και τους έδιναν χώρο στα δελτία της ΕΡΤ.

2. Η κίνηση για εθνικιστικές καταλήψεις στα σχολεία στις 29 Νοεμβρίου ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνη και βγαλμένη μέσα από τις παραδόσεις του φασισμού. Οικειοποιούμενοι μια αγωνιστική πρακτική του μαθητικού κινήματος, εθνικιστές και φασίστες προσπάθησαν να συγκροτήσουν μαζικό κίνημα. Οι αναλύσεις που εστιάζουν αποκλειστικά στο ζήτημα της “υποκίνησης” των καταλήψεων υποτιμούν τους ίδιους τους μαθητές ως συνειδητό (σε ένα βαθμό) υποκείμενο, ικανό να κρίνει πολιτικές συγκυρίες όπως έχουν κάνει επανειλημμένα στο παρελθόν. Το ζήτημα ήταν , συνεπώς, να σβηστούν οι παραδόσεις των καταλήψεων για τον Αλέξη και τον Φύσσα και να αναδειχθεί ο Κατσίφας, να αποστερηθεί η κατάληψη το ριζοσπαστισμό της και να επανεγγραφεί στην μαθητική συνείδηση ως ένα μέσο πάλης χωρίς ιδεολογικό και προοδευτικό πρόσημο στο παρελθόν και προς “πάσα χρήση” στο μέλλον. Ενώ στο στόχαστρο των μαθητών θα έπρεπε να είναι το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση και να προτάσσονται οι αγώνες για το σχολείο των αναγκών των μαθητών – Ελλήνων, μεταναστών και προσφύγων, οι νέοι “εχθροί” των μαθητών καλούνται να γίνουν τα αδέρφια τους από τη Δημοκρατία της Μακεδονίας και της Αλβανίας.

3. Η προσπάθεια για μαζικές πανελλαδικές εθνικιστικές καταλήψεις δεν προχώρησε στην πράξη. Οι δε πορείες που πραγματοποιήθηκαν δεν συσπείρωσαν πάνω από κάποιες εκατοντάδες. Σε πολλά σχολεία της Αττικής οι μαθητές και οι μαθήτριες μπλόκαραν την προσπάθεια καταλήψεων ενώ σε κάποιες περιπτώσεις βρήκαν τα αναγκαία αποθέματα θάρρους και θράσους για να προχωρήσουν σε αντιφασιστικές καταλήψεις που έθεταν τα κοινωνικά ζητήματα στο προσκήνιο. Η εμπλοκή των μαθητών σε διαδικασίες συνελεύσεων και στο οργανωμένο κίνημα με τη πορεία στις 29/11 στην Αθήνα αποτελούν τις πιο σημαντικές παρακαταθήκες για την επόμενη μέρα. Παρά την ύπαρξη εθνικιστικών καταλήψεων σε πολλές γειτονιές, το κέντρο της Αθήνας γέμισε  αντιφασίστες και αντιφασίστριες από σχολεία και συλλόγους  φοιτητών.  Σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει κανένα περιθώριο εφησυχασμού. Βρισκόμαστε στη μέση μιας διαδικασίας που θα κορυφωθεί όσο πλησιάζουμε στην ψήφιση της Συμφωνίας. Επιπλέον, οι σκηνές των δεκάδων κατειλημμένων σχολείων στη βόρειο Ελλάδα αποτελούν από μόνες τους πηγή μεγάλης ανησυχίας.

4. Προβάλλει άμεσα η ανάγκη για μια μετωπική και μαχητική απάντηση στον εθνικισμό και τον φασισμό. Θα ξεκινάει από την ανάδειξη της απόρριψης της νατοϊκής συμφωνίας των Πρεσπών από διεθνιστική και αντίιμπεριαλιστική σκοπιά, προτάσσοντας την ενότητα και συνεργασία των λαών. Θα θέτει με άμεσο τρόπο τα κοινωνικά προβλήματα που οι φασίστες, ως κομμάτι του συστήματος, αποφεύγουν με κάθε τρόπο. Θα προβάλλει ένα διαφορετικό πρότυπο διασκέδασης αλλά και πολιτισμού που τόσο λείπει στη νέα γενιά. Θα βοηθάει κάθε νέο και νέα να σηκώσει κεφάλι απέναντι στο μίσος, να οργανώνεται και να παλεύει για τη ζωή του/της.

5. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι απαράδεκτη η στάση αριστερών δυνάμεων και αγωνιστών που υιοθετούν βασικές πλευρές της εθνικιστικής ρητορείας για τον αλυτρωτισμό των Σκοπίων και αναζητούν “διπλές αναγνώσεις” στα πλέον αντιδημοκρατικά συνθήματα των καταλήψεων. Προσφέρουν τις χειρότερες υπηρεσίες στην αντίιμπεριαλιστική πάλη όσοι νομίζουν ότι έτσι προωθούν κάποια σύνδεση του εθνικού ζητήματος με την ταξική εκμετάλλευση.  Για εμάς, ο αγώνας για εθνική αυτοδιάθεση στρέφεται ενάντια στον ευρώ Ατλαντικό άξονα, τις ΗΠΑ, την ΕΕ και το εγχώριο πολιτικό προσωπικό, όχι απέναντι στους λαούς των γειτονικών χωρών. Δεν υφίστανται διπλές αναγνώσεις σε συνθήματα που θα ζήλευαν οι νοσταλγοί της Χούντας, παρά μόνο υπάρχει η ανάγκη να ξεμπερδέψουμε μια και καλή με όσους προσπαθούν να τα εμφυσήσουν στη νεολαία.

6. Ως Αναμέτρηση δώσαμε αυτή τη μάχη όσο καλύτερα μπορούσαμε. Στηρίξαμε την ενωτική πρωτοβουλία για τη συσπείρωση μαθητών ενάντια στον εθνικισμό και ήρθαμε σε συνεννόηση με αριστερές δυνάμεις για κοινή παρέμβαση σε σχολεία και γειτονιές. Να μην σταματήσουμε εδώ! Να συνεχιστούν και να στηριχθούν οι πολύμορφες δράσεις των μαθητών και να κορυφωθεί ο αγώνας στο χώρο της εκπαίδευσης για μόρφωση για όλους, δουλειά με αξιοπρέπεια και λαϊκές ελευθερίες. Οι μαθήτριες και οι μαθητές γνωρίζουν τις πραγματικές τους ανάγκες, έχουν δείξει πως μπορούν να υψώνουν ανάστημα και το κίνημα πρέπει να σταθεί στο πλευρό τους. Θα στηρίξουμε κάθε μετωπική πρωτοβουλία για τη συγκρότηση του μαθητικού κινήματος και καλούμε σε άμεση συνεννόηση στην παραπάνω κατεύθυνση τις δυνάμεις της μαχόμενης αριστεράς και αναρχίας μπροστά στην 6η Δεκέμβρη.
Συνεχίζουμε, χωρίς εφησυχασμό αλλά με εμπιστοσύνη ότι τα πράγματα μπορούν να πάνε αλλιώς!

Καλούμε
– Στην εκδήλωση «Δεκέμβρης ’08, μια δεκαετία μετά, μία δεκαετία κρίσης και αγώνων» Τετάρτη, 5/12, 19.00, κτήριο Γκίνη, ΕΜΠ. Θα παρέμβουν συλλογικότητες και οργανώσεις από το χώρο της Αριστεράς και της Αναρχίας
– Στις διαδηλώσεις στις 6 Δεκέμβρη, 12.00 και 18.00 στα Προπύλαια

Share This Articles
Πληκτρολογήστε λέξεις-κλειδιά και πιέστε το Enter.