Εν μέσω θέρους η κυβέρνηση συνεχίζει να εμπαίζει την εκπαιδευτική κοινότητα: το μέγεθος των διορισμών είναι σταγόνα στον Ωκεανό των πάγιων και διαρκών αναγκών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης!
Ανακοινώθηκαν 8.586 διορισμοί, οι οποίοι αποτελούν ένα πάγιο αίτημα για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου έπειτα από μια πολυετή σκληρή μνημονιακή πολιτική που για 12 ολόκληρα χρόνια οδήγησε σε μηδενικές προσλήψεις στην εκπαίδευση.
Για πάνω από 20 χρόνια η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στελεχώνεται από συναδέλφους/ισσες εκπαιδευτικούς με επισφαλείς σχέσεις εργασίας, μολονότι οι θέσεις αυτές είναι διαρκών και πάγιων αναγκών. Με διάφορα “τερτίπια” οι κυβερνήσεις όλων αυτών των χρόνων προσπαθούσαν να άρουν ουσιαστικά τον προηγούμενο τρόπο πρόσληψης κι έτσι από την περιβόητη “Επετηρίδα”, πήγαμε στον ΑΣΕΠ και από τον ΑΣΕΠ που σταμάτησε ουσιαστικά το 2009 (και παράλληλα υπήρξαν ad hoc αποφάσεις και νόμοι για διορισμούς βάσει συγκεκριμένων μηνών προϋπηρεσίας) υπήρχε ένα καθεστώς που σχετιζόταν με την προϋπηρεσία, και από εκεί πάμε στο “προσοντολόγιο” του Γαβρόγλου. Με αυτό τον νόμο παρότι χιλιάδες συναδέλφισσες/οι έχουν “οργώσει” την Ελλάδα με μισθούς πείνας και άθλιες συνθήκες αυτό δε τους καθιστά νομικά ικανούς για μονιμοποίηση, και τούτο διότι προηγούνται συνάδελφοι/ισσες που έχουν περισσότερα “προσόντα”, δηλαδή μεταπτυχιακά, διδακτορικά, σεμινάρια, e learning κλπ.
Σε αυτό το σημείο να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν διαλέγουμε “συναδέλφους/ισσες” και ούτε συμβιβαζόμαστε με τη διαχείριση της μιζέριας στα σχολεία. Θα πρέπει να πούμε αρχικά ότι αυτός ο αριθμός διορισμών είναι πολύ μακριά από τις πραγματικές ανάγκες, ωστόσο δε θα πρέπει να θεωρηθεί ότι είναι έργο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής της Υπουργίας Κεραμέως, αλλά μία μικρή κατάκτηση των αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος. Τέλος, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως για μας οι δηλώσεις περί διεξαγωγής γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ είναι προς μία ακόμη διαδικασία αξιολόγησης, που καμία σχέση δεν έχει με τα χρόνια εργασίας, δηλαδή προϋπηρεσίας, με τα οποία έχουμε υπηρετήσει το δημόσιο και δωρεάν σχολείο. Θα πρέπει να δούμε και για ποιες ειδικότητες το υπουργείο Παιδείας κι η υπουργός Κεραμέως “αδιαφόρησαν” σε αυτό το κύμα διορισμών. Πέραν των συνεχιζόμενων τεράστιων κενών και στις δυο βαθμίδες της εκπαίδευσης, θα πρέπει να αναφέρουμε τον μικρό αριθμό διορισμών σε συγκεκριμένους κλάδους όπως π.χ. 57 μόλις διορισμοί στην ειδικότητα των Φυσικών τον αποκλεισμό των Θεατρολόγων με καμία πρόσληψη, γεγονός που επιβεβαιώνει την απέχθεια του Υπουργείου προς τον χώρο του θεάτρου και του πολιτισμού και τις μηδαμινές προσλήψεις στους ειδικότητες των κοινωνικών επιστημών.
Είναι ξεκάθαρο πως το Υπουργείο αδιαφορεί για μαθήματα που έχουν καλλιτεχνική και κοινωνική στόχευση, γιατί είναι αυτά που βοηθούν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των πολιτών.
Είναι ξεκάθαρο πως το Υπουργείο με κάθε τρόπο στοχεύει στην εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, στη μείωση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών μέσα από τα αυταρχικά μέτρα όπως αυτό της αξιολόγησης.
Είναι ξεκάθαρο πως επί της ουσίας αδιαφορεί για τα προβλήματα του δημόσιου σχολείου.
Καλούμε τις νεοδιόριστες και νεοδιόριστους να σταθούν δυνατές και δυνατοί σε αυτές τις προκλήσεις! Να συνταχθούν στα σωματεία και τους αγώνες του κλάδου! Να παλέψουν με κάθε τρόπο για την αναβάθμιση του δημόσιου και δωρεάν σχολείου!
Συνεχίζουμε να ζητάμε μόνιμους μαζικούς διορισμούς σε όλους τους κλάδους για την κάλυψη των αναγκαίων κενών!