Ο σιδηρόδρομος, ενώ είναι το πιο οικολογικό και αποτελεσματικό ΜΜΜ, στην Ελλάδα διαχρονικά απαξιώθηκε για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων και της βιομηχανίας αυτοκινήτων. Η απαξίωση αυτή κορυφώθηκε με το σπάσιμο του ΟΣΕ σε κομμάτια σταδιακά από το 2005. Το αποτέλεσμα τραγικό, όπως και όπου έγινε το ίδιο διεθνώς. Σπασμένες αρμοδιότητες που γίνονται μπαλάκι, αδυναμία επικοινωνίας μεταξύ εργαζομένων, γενική υποβάθμιση. Στο ίδιο πλαίσιο, το κερδοφορό κομμάτι του μεταφορικού έργου ιδιωτικοποιείται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2017 ως μνημονιακό προαπαιτούμενο, ενώ το κόστος συντήρησης παραμένει αρμοδιότητα του ελληνικού δημοσίου που επιδοτεί και την Hellenic Train.
Η ιδιωτική πλέον Hellenic Train συνεχίζει την υποβάθμιση με μείωση κόστους και προσωπικού ώστε να γίνει πιο κερδοφόρα. Από το οργανόγραμμα των 2800 θέσεων που η ίδια η εταιρία έχει θέσει μόνο οι 1200 έχουν καλυφθεί. Παράλληλα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, όπως η τηλεδιοίκηση, δεν υπάρχουν. Έτσι τα τρένα κυκλοφορούν με μέσα επιτήρησης του 1920, αλλά με πολύ λιγότερο προσωπικό από τότε και με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες. Η εγκληματική αυτή παραμέληση ήταν θέμα χρόνου να προκαλέσει ένα θανατηφόρο ατύχημα όπως τα Τέμπη, ενώ προκαλεί συνεχή μικρότερα ατυχήματα καθημερινά. Γι αυτό έχει νόημα να μιλάμε για έγκλημα. Δεν ήταν απλά η κακιά στιγμή ή το λάθος του σταθμάρχη.
2 χρόνια μετα το έγκλημα στα Τέμπη, δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτα. Τα τρένα είναι όσο επικίνδυνα ήταν και εκείνη την μοιραία μέρα. Τηλεδιοίκηση ακόμα δεν υπάρχει και οι κρίσιμες θέσεις σταθμαρχών και κλειδούχων δεν έχουν καλυφθεί. Παράλληλα φαίνεται ένα εγκληματικό δίκτυο να χρησιμοποιεί τον σιδηρόδρομο για δικούς του σκοπούς. Δίκτυο που έχει αδιανόητη κάλυψη από την κυβέρνηση, την εταιρεία, τα ΜΜΕ και τις κρατικές υπηρεσίες.
Απέναντι σε όλα αυτά εμείς πρέπει να πούμε φτάνει πια!
Συμμετέχουμε στην πορεία διαμαρτυρίας προς Hellenic Train σήμερα Τρίτη 18/2 στις 18:30 με σημείο προσυγκέντρωσης την πλ.Συντάγματος.
Τα πράγματα μπορούν να είναι διαφορετικά, αλλά χρειάζεται ν΄ ανατραπεί όλη η πολιτική που οδήγησε στα Τέμπη:
- Η Hellenic Train να απομακρυνθεί άμεσα. Αποδείχθηκε ανίκανη να προστατέψει στοιχειωδώς τους επιβάτες της.
- Ο ΟΣΕ να ενοποιηθεί και πάλι και να επιστρέψει σε δημόσια ιδιοκτησία και διαχείριση με κοινωνικό έλεγχο. Να λειτουργεί με την λογική του κοινού αγαθού και όχι με την λογική του κέρδους.
- Ο νέος ΟΣΕ με επαρκή χρηματοδότηση και άμεσες προσλήψεις, να φροντίσει ώστε το τρένο να γίνει το ασφαλές και προσιτό μέσο μεταφοράς που χρειαζόμαστε.