Η τράπεζα θεμάτων, ένα βασικό εργαλείο της διάλυσης του δημόσιου σχολείου, κατέρρευσε τεχνικά από τα χαράματα της Δευτέρας 29 Μάη.
Οι εκπαιδευτικοί που εκείνη την ώρα βρίσκονταν στις θέσεις τους για να μπορέσουν να διαμορφώσουν τα θέματα για τις ενδοσχολικές εξετάσεις των παιδιών βίωσαν ένα πρωτοφανές άγχος με το υπουργείο να βρίσκεται σε πλήρη σιγή (μέχρι και τις 9.30 π.μ. !) απέναντι στις αγωνιώδεις εκκλήσεις τους να ληφθεί μια απόφαση.
Τις ίδιες ώρες, τα παιδιά, δεκάδες χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες των τριών τάξεων του λυκείου, βίωσαν μια απίστευτη ταλαιπωρία, χωρίς οι εκπαιδευτικοί να μπορούν καν να τα ενημερώσουν για τι θα γίνει, ενώ σε πολλά σχολεία ακυρώθηκαν οι εξετάσεις.
Όταν τελικά εμφανίστηκε το υπουργείο, το μόνο που απέκλεισε ήταν την πιο λογική διέξοδο: να μπουν θέματα από τους εκπαιδευτικούς έστω ως προσωρινή λύση του προβλήματος που δημιούργησαν οι ίδιοι οι ιθύνοντες του υπουργείου. ” Όχι, σε καμιά περίπτωση”, απάντησαν, και ενώ ακόμα η τράπεζα θεμάτων υπολειτουργούσε.
Τέτοιο είναι το πάθος τους να εφαρμόσουν τις πολιτικές διάλυσης του δημόσιου σχολείου, της ισοπέδωσης της μορφωτικής διαδικασίας που έρχεται και μέσα από τις ενιαίες ενδοσχολικές εξετάσεις (χωρίς καμιά αίσθηση για τα πραγματικά γνωστικά, μαθησιακά και ψυχοκοινωνικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά κάθε σχολείου).
Ένα πάθος που δεν επιτρέπει καμιά παρέκλιση από την Άγια Τράπεζα Θεμάτων, ακόμα και αν δεν λειτουργεί, ακόμα και αν προφανώς δεν έχουν plan B, ακόμα και αν σε 2 μέρες ξεκινούν οι πανελλαδικές και άρα πρέπει να έχει βαθμολογηθεί (μέσα σε 1 μέρα!) τουλάχιστον όλη η Γ’ Λυκείου. Ένα πάθος ισοπέδωσης και δήθεν νομιμότητας, ακόμα και αν η ίδια η διαδικασία έχει καταστρατηγηθεί με αποκλειστική ευθύνη των ίδιων, με προφανή έλλειψη σχεδιασμού και εναλλακτικού πλάνου.
Είναι σαφές πως το ηλεκτρονικό σύστημα της Τράπεζας Θεμάτων είναι πλήρως διάτρητο και γίνεται εύκολα στόχος από παρεμβάσεις που βαφτίζονται “κυβερνοεπιθεσεις” από τους άλλοτε άριστους υπεύθυνους του επιτελικού κράτους Μητσοτάκη! Το υπουργείο Παιδειας προτιμά να εξοντώσει ψυχικά μαθητές/ μαθήτριες και εκπαιδευτικούς προκειμένου να πετύχει τους στόχους του. Για εμάς, μαθητές, μαθήτριες, γονείς, και εκπαιδευτικοί βρισκόμαστε σε αναμέτρηση με αυτά τους τα σχέδια και το πάθος τους να τα εφαρμόσουν.
Για εμάς είναι ζήτημα υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου μας. Με το ίδιο πάθος ζητάμε:
Να καταργηθεί τώρα η Τράπεζα Θεμάτων!