Πριν λίγες μέρες, εργαζόμενος στο πολυδιαφημισμένο εργοτάξιο του Ελληνικού πέθανε στο δρόμο για το σπίτι του. Οι θάνατοι μετά από πολύωρη εργασία στα εργοτάξια, δεν είναι τυχαία περιστατικά, συνδέονται με την εξάντληση και τις συνθήκες εργασίας.
Σήμερα το πρωί εργάτης στο αμαξοστάσιο της ΣΤΑ.ΣΥ. στον Πειραιά έχασε τη ζωή του όταν καταπλακώθηκε από βαρύ εξοπλισμό κατά τη διάρκεια τεχνικών εργασιών. Έκτακτη στάση εργασίας πραγματοποιήθηκε σήμερα από τις 12:00 ως τις 18:00 στις Γραμμές 1 (Κηφισιά – Πειραιάς), 2 και 3 του Μετρό και στο Τραμ ύστερα από ομόφωνη απόφαση όλων των Σωματείων των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ μετά τον θανάσιμο τραυματισμό του εργαζομένου, καθώς και συγκέντρωση στη πλατεία Λουδοβίκου στον Πειραιά.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς «το σημερινό γεγονός είναι αποτέλεσμα της συστηματικής απαξίωσης των μέτρων ασφάλειας, της υποστελέχωσης, της έλλειψης επαρκούς εκπαίδευσης και της διαχρονικής αδιαφορίας της Διοίκησης της ΣΤΑ.ΣΥ. Μ.Α.Ε. για τις πραγματικές συνθήκες στους χώρους εργασίας».
Τα διογκωμένα κέρδη των επιχειρήσεων είναι βαμμένα με αίμα.
Για ακόμη μια φορά γίνεται ξεκάθαρο πως το τίμημα της υποτίμησης των ζητημάτων ασφαλείας που θέτουν τα σωματεία και οι εργαζόμενοι είναι η ίδια η ανθρώπινη ζωή. Απέναντι στα αιτήματα των εργαζομένων για βιώσιμες και ασφαλείς συνθήκες εργασίας η κυβέρνηση απαντά με την νομιμοποίηση του 13ωρου, ιδιωτικοποιήσεις και υποστελέχωση.
Ο θάνατος του αρχιτεχνίτη σήμερα στον Πειραιά δεν είναι, μάλιστα, μεμονωμένο περιστατικό για τους εργαζόμενους της εταιρείας, καθώς πριν λίγες μόνο μέρες ήταν η επέτειος από την ημέρα που έτερος υπάλληλος της ΣΤΑ.ΣΥ. έχασε τη ζωή του σε εργατικό δυστύχημα που είχε σημειωθεί στη γραμμή του ΗΣΑΠ.
Δεν μας αξίζει οι διοικήσεις να αδιαφορούν για την ασφάλεια μας.
Δεν μας αξίζει να φοβόμαστε να πάμε στη δουλειά μας.
Δεν μας αξίζει να χάνουμε συναδέλφους στο βωμό του κέρδους.
Αγωνιζόμαστε μέσα από τα σωματεία μας και απαιτούμε:
– Την επιβολή και τήρηση αυστηρών μέτρων υγείας και ασφάλειας σε όλους τους χώρους δουλειάς.
– Τη μείωση του ωραρίου σε 7ωρο (7ωρο-5μερο-35ωρο), και με νομοθετική κατοχύρωση, και στην προοπτική της περαιτέρω μείωσής του. Η μείωση των ωρών και ρυθμών δουλειάς είναι βασική προϋπόθεση για την ασφάλεια.
– Την αύξηση των συντάξεων ώστε να μην αναγκάζεται κανένας να δουλεύει πέραν των ορίων συνταξιοδότησης







